Mobbing av Olsen eller

av Sirenja  mars 16, 2011 at 4:46 pm (Uncategorized) Stikkord:, , , , , , , , , , , ,

DSCF1379

”Skrives det for lite om Olsen” spør Tønsberg blad tirsdag denne uken etter oppslaget i Aftenposten som skriver om: ”Olsens egen butikk”.

For den skal ha fulgt godt med, for å få med seg hele saken om stortingspolitiker Per Arne Olsen fra Fremskrittspartiet og varaordfører i Tønsberg Bent Moldvær også Frp.

Selv sier PAO det slik i det lukkede rom: «Nå er presset foreløpig bare lokalt, og vil vel på et eller annet tidspunkt opphøre …»

En sak som i korthet handler om å misbruke sin makt og viten til å skaffe seg egne fordeler framfor andre. En sak som handler mindre om jus enn om etiske tanker, etiske holdninger og ikke minst etiske handlinger – eller skal vi si handel. PAO råder Moldvær på bystyrets ønske om å gå av, om å bli sittende og tilføyer: « … jeg synes ikke man skal beklage for mye …,»

Tbg.blad skal berømmes for å ha fulgt saken tett, saklig og profesjonelt i den tiden saken har pågått og det begynner å bli en stund. Avisa beskyldes av Olsen og hans lojale, antallet krymper, for å mobbe og gå på heksejakt og i flokk mot dem, som vanlig frp-taktikkeri og offerrolle. Og svarer Siv på spørsmål eller ikke?

”Og partileder Siv Jensen avviser blankt å besvare spørsmålet fra Tønsbergs Blad om hva hun synes om å ha en nestleder som to ganger i løpet av et år er felt for brudd på kommunens egne etiske retningslinjer.”

Og hva med tilliten til lokalpolitikere eller politikere generelt etter at slike saker løftes fram for n`te gang, øker den eller svekkes den? Eller gir folk flest blaffen, bare politikeren er pen i tøyet og smiler bredt nok eller tyr til offerrollen? Hvor skal denne saken ende spør jeg en solrik dag fra strandkanten, dog ikke den samme kanten som Olsen. Men ikke langt fra.

http://tb.no/meninger/debattartikler/skrives-det-for-lite-om-olsen-1.6102643

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article4054605.ece

Tips oss hvis dette innlegget er upassende

96 kommentarer

RSS-strøm med kommentarer til dette innlegget. Tilbakesporings-URL

  1. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 5:25 pm

    FrP´s Partileder Siv Jensen er ikke talsmann for Olsen selv om dette navnet minner med Norge og FrP.

    Om jeg synes at talsmann skal ha bare en “N” så alle kan ikke være talsmann for Zohre.

    Rikspolitikk og lokalpolitikk og dens etikk henger sammen men, en leder er ikke en talsmann for hele etikken i den forstand.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  2. Sirenja sier,

    mars 16, 2011 at 5:41 pm

    Når det er snakk om ukultur, hvilket det kan synes som det er, enten det er lokalt eller sentralt, bør nok partileder mene noe.
    Denne saken er for stor til å henvise til jus alene som SJ har gjort før.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  3. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 6:30 pm

    Men, ingen kjenner særlig til en lokalpolitikker og Olsens egen butikk og nå er presset foreløpig bare lokalt, og vil vel på et eller annet tidspunkt opphøre …er helt riktig så lenge rikspolitikken alle kjenner bare til.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  4. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 6:35 pm

    Intuisjon og med denne hindrer en dette jeget til adjø.

    Avskjedshilsen, niks.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  5. Sirenja sier,

    mars 16, 2011 at 7:15 pm

    Det handler om mange saker bla,
    - tildeling, oppkjøp og videresalg med gevinster av ung-bo boliger før utlysing til seg selv og de nærmeste,
    - samrøra mellom enterpenør og politiker i utbygging, tildeling og prisavslag/gratis boder, parkeringsplass og båtplass,
    - forsøk på tildekking og bagatellisering
    - mangel på vilje til å innrømme og ta ansvar

    Det handler ikke bare om nettverksmisbruk men mer opp mot korrupsjon, selvom nettverksmisbruket er vår norske måte å snakke om det på.

    Når et bystyre ber en politiker om å gå av pga mangel på tillit altså mistillit, og vedkommende venter i det lengste, før han i samråd med stortingspolitiker nekter, fordi da vil han sette PAO i dårlig lys/svekke hans posisjon, da er det iallfall god grunn til å sette flomlys på hele saken i all sin bredde.

    Hvis jeg gjengir noe feil her, beklager jeg, saken er referert etter hukommelse på denne kommentaren. Jeg ønsker ikke sverte kun kaste lys på.

    Dersom de tidlig i prosessen, hadde innrømmet og beklaget, ville saken blitt betydelig mindre. Nå er den stor, også fordi det handler om hvem som skal styre landet videre. Hva slags politikere vi vil ha, uavhengig farge.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  6. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 7:36 pm

    FrP men, denne da må ha innvandrer-regnskapen som en pådrivende effekt.

    Hvordan skal nå sette en en slik regnskap mellom FrP og AP ?

    Så da sier en at en forskjell mellom riks og lokal ergo OLSEN er norsk.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  7. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 7:41 pm

    Dies ist die lokale Politik,und die Fortschrittspartei, hat eine Kraft, wenn die EU kommen ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  8. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 7:44 pm

    Olsen ist ein norwegischer und FRP ist Norwegen.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  9. Sirenja sier,

    mars 16, 2011 at 8:53 pm

    Ofte er vel politikeren synonymt med partiet for mange, derfor må partiene ta på alvor når politikere opptrer uetisk og egennyttig. Vi, grasrot og folket, verken kan eller vil ha tillitt til politikere som utnytter posisjonen sin for egen vinning. Mer er det igrunnen ikke å si om akkurat det :)

    Så kan man diskutere og nyansere definisjoner, grenseland og balanseganger.

    Som tilslutt igjen handler om folks retts og rettferdighetsoppfatning, og den som snur seg bort fra det, den dømmes i valg. Får vi håpe.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  10. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 8:56 pm

    FRP Seite ist über und Norwegen als Kommunikationsmittel müssen in deutscher somit Norwegen oder Deutschland stattfinden

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  11. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 9:00 pm

    Vi, grasrot og folket, ?
    Mener du AP men, FrP også er grasrot og folket siden Norge sier en ja til EU i grunnen.

    Så denne politikken mellom FrP og AP handler om rot som egentlig er rom.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  12. Sirenja sier,

    mars 16, 2011 at 9:12 pm

    Jeg tenker “vi” tverrpolitisk. Jeg tenker også at vi, flertallet, enten er røde, blå eller i sentrum. At ytterkantene i norsk politikk blir det røde og blå`s korrektur på politikken den fører. At de har lite verdi i seg selv, for mainstreamen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  13. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 9:20 pm

    Å misbruke sin makt særlig hvis er en parti såkalt FrP så vil alle få en reaksjon som passer alle ergo grasrot.

    AP eller SP har vært i lignende sitausjon men, fortsatt FrP selv om er en lokalsak men, blir den til rikssak ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  14. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 9:36 pm

    O,L,S,E,N

    OL og SEN ?

    Siden dette navnet er
    representativt.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  15. Sirenja sier,

    mars 16, 2011 at 9:44 pm

    Rikssak? Neppe, det blir vel heller ordnet opp på kammerset vil jeg tro. I det stille..
    Vi får se hva som skjer, lokalsaker har vel begrenset interesse vil jeg tro?
    Men jeg berømmer media og journalister i denne saken, her har de gjort jobben sin grundig. Virkelig gravende og iherdig innsats i bunnen her.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  16. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 9:55 pm

    Sirenja mener du at det er en intern konflikt i FrP siden formannen ønsker ikke å være talsmann i denne saken.

    Hvis ja så FrP har vært mye i interne konflikter.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  17. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 10:50 pm

    OL : skinnreim,
    Sen : seinn

    Hvis kunne beherske jeg det norske språket kunne jeg ordforrådene.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  18. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 11:09 pm

    OL : Elg

    Sen : Strengformet forlengelse av muskel (som fester muskelen til en knokkel

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  19. Sirenja sier,

    mars 16, 2011 at 11:13 pm

    Ja, interne konflikter og hekseprosesser, har det vært ja :)
    Men her trur jeg mer det handler om å dysse ned og bagatellisere.
    Ellers ser jeg lite skogens konge i ordspillet ditt..ler..
    Nå er det nattinatt igjen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  20. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 11:17 pm

    Sirenja skal du sove nå, tidligpensjonert igjen.

    Når kan jeg vekke deg ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  21. Sirenja sier,

    mars 16, 2011 at 11:26 pm

    Ja, ler, tidlig pensjonert med stort søvnbehov …
    Jeg er alltid tidlig oppe. Men det hender at jeg drøyer med å være på nett.
    Sove godt!

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  22. Zohre sier,

    mars 16, 2011 at 11:29 pm

    Sirenja sov deilig, varmt og godt.

    Snakkes etter at du våkner deilig.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  23. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 8:57 am

    Frp faller på ny måling, Høyre er klart største parti og 7,1 prosentpoeng større enn Fremskrittspartiet på en ny meningsmåling Opinion har gjort for ANB i mars…

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  24. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 9:00 am

    Varaordfører Bent Moldvær etter kjøp av leiligheter på Jarlsø i Tønsberg.

    Jeg er valgt av folket og jeg synes det er å svikte mine velgere om jeg skulle gått av nå, sier han til NRK.no…

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  25. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 9:21 am

    Norwegen und FRP nur Norwegen ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  26. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 9:28 am

    Nå går vi til å mobbe enn går vi til å si hva mener vi egentlig om temaet.

    FrP alltid er i fokuset som jøder.

    Noe som faktisk handler det å mobbe.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  27. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 9:45 am

    God morgen Zohre :)
    Jeg må presisisere at jeg ikke er ute etter personer her, kun ukulturen som kan oppstå i alle partier. Når noen får makt, rikdom og status, kan det føre til at de oppfatter seg priveligert og høyt hevet over folket som har gitt dem tillit. Det er usundt og bør kritiseres når de setter seg over etiske regler.

    Alle kommunene rundt omkring her er H/FrP, hele Vestfold er blått, sikkert fra hvalfangstida og velstanden som fulgte.

    I grunnen en liten pris å betale for å bo nær havet og røttene til slekt og kyst :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  28. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 9:48 am

    Der Fortschritt, FrP ist eine Chance für die Norweger, frei zu sprechen. Ein Mobbing ist die Schwäche, dass die FrP die starke Seite ist.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  29. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 9:51 am

    God morgen Sirenja

    Du er en lærer og som alltid det er vi som er etter deg.

    Jeg er etter deg Sirenja.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  30. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 10:20 am

    Men, det er altfor viktig med tak over hode og FrP da er riktig så.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  31. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 10:22 am

    FrP eller Olsen mener da at tak over hode er en nasjonalsak eller rikssak enn en lokalsak,

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  32. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 10:49 am

    Er du etter meg Zohre :) jaja? neinei?

    Har kikket på et program om datalagringsdirektivet og jammen er det til å bli skremt av hvor mange spor vi etterlater oss.
    Jeg har blogga siden 2006 og det blir mange spor det…
    Men jeg er vel verken i målgruppen for terrorovervåking eller kriminalitet, får vi håpe.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  33. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 10:55 am

    Ja, Sirenja jeg er bare etter deg og bare deg hehehe.

    DLD er en suksess en aldri så effektiv suksess.

    Når vet vi at både Gud og DLD overvåker så har vi mer tillit til Gud, DLD og ikke minst på oss selv.

    Og hvis ser jeg på porno, for eksempel så ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  34. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 11:18 am

    Har tenkt, nokså overfladisk, at DLD hva så? Er det ikke bra at politiet får sine redskaper for å overvåke potensielle terrorister og narkotikaprofitører? At overvåking av noen, fører til større trygghet for andre?
    Men hva med rettsprinsippet uskyldig inntil motsatt bevist?
    Hva med subjektive tolkinger av situasjoner som misbrukes i en helt annen situasjon? Hvor rettsikkerheten må vike?

    Porno. Nei. Hva er vitsen med/moralen i å støtte en industri som misbruker barn, kvinner og menn? Nei nei nei.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  35. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 1:27 pm

    Olsens eigenen Laden.
    Einzige Politiker ist ziemlich in der Kleidung und lächeln breit genug oder Resort auf Opferrolle.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  36. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 3:11 pm

    FrP har slitt litt i skyggen og mister velgere til Høyre,

    AP har slitt litt i skyggen og mister velgere til FrP,

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  37. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 6:23 pm

    Glad for politiets konklusjon

    - Det er gledelig at etterforskingen har konkludert med det samme Olsen hele tiden har sagt, at han ikke har gjort noe galt. Dette er en renvasking fra alle de påstandene som har vært rettet mot ham, sier Siv Jensen (FrP).

    - Jeg er mest glad på vegne av Per Arne Olsen og hans familie som åpenbart har følt dette som en belastning.
    - At etterforskingen nå er avsluttet betyr at han gjeninntrer som nestleder i FrP med umiddelbar virkning. Det er en gledens dag for partiet å få tilbake sin nestleder, sier Siv Jensen.

    http://www.frp.no/Per+Arne+Olsen+frikjent.d25-Tw7DUYA.ips

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  38. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 6:26 pm

    Full renvaskelse

    http://perarneolsen.vgb.no/

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  39. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 6:31 pm

    Ikke noe galt, hve betyr det for allmennheten? Jo det betyr mer enn jus, det betyr også etikk, moral og tillit.

    Moldvik har to mistillitsvedtak mot seg, men fortsetter alikevel, hvorfor?
    Fordi bla innrømmelse og avgang ville sette PAO i dårligere lys.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  40. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 6:38 pm

    http://tb.no/nyheter/per-arne-olsen-far-etikk-kritikk-1.5204827

    http://tb.no/nyheter/et-fordekt-angrep-pa-per-arne-olsen-1.5734278

    http://tb.no/nyheter/hemmelig-lydopptak-fra-frps-gruppemote-1.6067980

    Det finnes utallige kilder der ute, om sakene som har vært og stadig kommer. Sakene er ikke avsluttet, selvom noen gjerne vil tro det.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  41. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 6:38 pm

    Men, når det gjelder rikspolitikk og utenrikspolitikk FrP støtter det sanne Islam så en balans er verdt å huske.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  42. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 6:46 pm

    Just det, det mest fremskrittsvennlige islamistpartiet :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  43. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 6:49 pm

    Det sanne Islam og FrP :
    FrPs Morten Høglund er uenig i amerikanernes definisjon av Rajavis gruppe.

    http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/iransk-motstandsleder-paa-stortinget-3042069.html

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  44. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 6:53 pm

    IKKE mobb Olsen og det sanne Islam.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  45. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 7:14 pm

    Politikk trenger hjerne og hjerte men, noen skal få ett nytt hjerte vel, hjernen er uavhengig av hjerte.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  46. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 7:28 pm

    Sirenja jeg er heldig at jeg har deg som en lærer samt en portal som er aktuell.

    Sirenja ingen skla mobbe ingen NEI.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  47. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 7:32 pm

    Nei, mobbing skal vi ikke ha, bare kritiske blikk på maktmisbruk, det må vel være lov? :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  48. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 7:35 pm

    DLD kan bare passe på vår sikkerhet.

    Pornografi er ikke feil.

    Terror og misbruk som en må grue seg over.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  49. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 7:37 pm

    Maktmisbruk mot hvem?

    Her i Norge ingen har denne makten så derfor full renvaskelse.

    FrP er mer i fokus enn alle partier og den er makt over en parti.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  50. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 8:01 pm

    Hjernen er frisk men, hjertet.
    Så kan du vær så snill å ha et nytt bilde på innlegget.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  51. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 8:41 pm

    Nei, nå tuller du fælt Zohre :)

    Porno, nei.
    Maktmisbruk, nei.
    DLD, nei.
    Nytt bilde på innlegget? Nei.

    Fire ganger nei, sånn er det, Sirenja i det vrange hjørnet :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  52. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 8:54 pm

    SV og SP som har nå alt makta til fakta enten er det makt mot USA eller er det makt mot EU så FrP egentlig er maktløse så en maktmisbruk kan anklages på AP ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  53. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 9:14 pm

    BARE FRP.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  54. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 9:34 pm

    All makta til fakta, var et morsomt ordspill Zohre, men ikke noe mer. Tror jeg. Jeg tror nå på disse ytterpunktmaktene jeg da, til å påvirke, godt og vondt. Slik er demokratiet, også på godt og vondt.

    Akkurat nå er det turbulent ute og det påvirker den politiske sitausjonen hjemme, og vi søker til det trygge, det kjente, og det har vi tross småkorrupte politikere oa maktmisbruk.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  55. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 9:40 pm

    Sirenja ok.
    Fint innlegg innen lokal politikk og masse fine fraser :

    som “Olsens egen butikk” og “bare politikeren er pen i tøyet og smiler bredt nok eller tyr til offerrollen” ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  56. Sirenja sier,

    mars 17, 2011 at 10:22 pm

    Frase frase, hva er frase og hva er virkelighet? Hvem skal avgjøre det?
    Det som skjer i micro påvirker macro og omvendt. Lite er smått og likegyldig. Alt påvirker alt. Sånn er min virkelighet, ferdig med det :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  57. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 10:27 pm

    Snakker jeg med DEG SIRENJA eller ,

    Eller norsk språket, mobbing eller hva hva hva

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  58. Zohre sier,

    mars 17, 2011 at 10:32 pm

    Nå ser jeg på NrK2 om Iran samtidig er jeg på bloggen din Sirenja. Loka og utenriks.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  59. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 12:05 am

    Sirenja sov deilig, godt og varmt.

    Eller er du våken ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  60. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 2:53 pm

    Hei Zohre, her er jeg :)
    Prøvde å se filmen fra Iran i går kveld men først var den utekstet og siden falt jeg litt fra pga trøtthet. For meg ble det nesten for absurd, og i det lå vel også det tragikomiske.
    Men det er muligens slike filmer som kan få oss til å forstå hvordan kvinneundertrykkende regimer virkelig fungerer, i det små og store.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  61. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 3:59 pm

    God dag Sirenja

    Jo, Filmen Offside på NRK2 fikk etterhvert nynorsk tekst.

    Kvinner i Iran er kvinner og kan ikke sammenliknes de med menn. De har ikke samme rettigheter.

    Jeg er veldig glad at jeg er norsk-iraner og har jeg full rettigheter her i Norge og FrP er en av disse partiene som støtter det sanne Islam.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  62. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 6:54 pm

    Beklager så mye Zohre men jeg tror ikke på absolutte sannheter og særlig ikke om politikk og religion :) Det finnes kun subjektive virkeligheter.
    Hva mener du er sann Islam?
    Og hvordan mener du FrP støtter det?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  63. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 7:04 pm

    Sirenja en beklagelse til Zohre da skjelver Zohre så i sin helhet.

    Det absolutte sannheter er hjerner altså evnen til å argumentere men, ikke å evnen til å se på det konkrete.

    Det sanne Islam sier et menneske kjenner seg selv på Gud en.

    Det falske Islam derimot bestemmer over hjerner liksom ånd.

    FrP er denne partien som setter friheten som den hjernen,ånd.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  64. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 7:18 pm

    I dette innlegget skrev jeg ennå dårligere norsk dels på grunn av mangel på kunnskap på det lokale og dels på grunn av FrP er som den eneste parti som er ensomme.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  65. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 7:35 pm

    Ok Zohre, det var en grei forklaring det. Hvis jeg forstår deg rett, så setter du altså FrP`s frihetssyn for de få sammen med sann Islam, altså friheten til selv å kjenne seg selv på sin Gud?

    Sympati med FrP`s parti pga offerrolle og utstøtt er jo deres taktikk, høres lite hjerne/argumentbasert ut for meg :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  66. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 7:40 pm

    FrP sier frihet og gjennom denne friheten nå har vi mulighten til nett.

    Selv om fattigdommen dominerer nesten i verden men en fattig er selvfattig.

    Iran er verdens rikeste land i verden men, mangel på frihet som forårsaker fattigdommen i tillegg.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  67. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 8:05 pm

    Stortingspolitiker Per Arne Olsen fra Fremskrittspartiet har full renvaskelse i tillegg med rikdommen ergo en frihet har en til å oppfatte gjensidigheten eller ei.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  68. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 8:13 pm

    Full og full, eller bare ful og ful..hehe..
    Juridisk renvasket er ikke det samme som renvasket etisk, moralsk og tilltsskapende :) Sirenja fortsatt i litt kranglehjørnet.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  69. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 8:16 pm

    Sirenja OK. Olsen, mobbing og nett henger sammen siden den ene er Norge og den andre er verden men, FrP mobbes i Norge og Jøder mobbes i verden vel, er vi enige at de som mobbes mobbes av majoritetene.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  70. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 8:25 pm

    Jeg liker at du krangler Sirenja siden alle liker og trenger en lærer.

    Etisk, moralsk er en personlig sak og Siv Jensen parlamentarisk leder i Fremskrittspartiet, sier at Olsen gjeninntrer som nestleder i FrP med umiddelbar virkning. Det er en gledens dag for partiet å få tilbake sin nestleder,

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  71. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 8:46 pm

    Majoriteten som mobber er korrekt, det har jeg også sagt på en annen tråd.
    Hvorvidt FrP mobbes eller bare vil fremstille det slik, er dog en sak til diskusjon :) men ikke nå.

    Slik jeg ser det, har alle parti sine brodne kar, jeg dømmer ingen parti kun ukultur og maktmisbruk fra enkeltpersoner. Så får det bli opp til partiene og agere, enten gjennom forsvar eller stille avmarsj :) Ingen parti har råd til å sitte på personer med dårlig etisk dømmekraft, særlig når det ikke vil innrømmes og beklages.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  72. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 8:54 pm

    http://perarneolsen.vgb.no/

    Sirenja har du lest innlegget til Olsen men, jeg har ikke lest siden må da lese jeg helheten vel, så stoler jeg på Siv i tillegg.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  73. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 9:02 pm

    Bare er jeg uro at Sirenja sier at snart skal logge av og nattinatt.

    Da er jeg full

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  74. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 9:16 pm

    Nå leser jeg deg veldigggggg nøye Sirenja fordi da ønsker jeg å lære norsk men, å høre deg kommer av seg selv.

    Hvordan er det så det aner jeg ikke ennå så:

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  75. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 9:30 pm

    Diggg du :) For å få vite et snev av sannhet må en gå utenom de direkte kildene :) Og kildene velger vi selv. Tønsberg blad har vært/er en god kilde. De har beveget seg langt fra rigsmaalsformene, de skrev efter og nu opptil åttitallet.

    Visste du forresten at gamlesjefen Haagen bodde her en kort tid, like i nærheten? I de såkalte vaktmesterboligene på øya her? Hvor forutsetning for å bo var å ha næring i huset? Hvilket var omgåelse av strandsonepolitikk?

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  76. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 9:35 pm

    Tønsberg blad har vært/er en god kilde.Diggg De.

    Kilde kan ikke diges må drikkes eller suges hehehe.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  77. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 9:46 pm

    Gamlesjefen Haagen klarte å ha en parti for en Norge slik at både Norge og denne partien er nå i majoritetstenkemåten.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  78. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 10:01 pm

    SSSSSSirenja

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  79. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 10:19 pm

    FrP er modig og å være modig krever en ånd.

    Ånd.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  80. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 10:38 pm

    KILDE.
    Å se før, det vi si i et våkent tilstand og å se etter det vil si i en sovende tilstand.

    Å se, Å se, Å se ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  81. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 10:44 pm

    FrP med Haagen i spissen bygger/bygde på enkel og billig retorikk. Jeg har både Thomas H. Eriksen “Bak fiendebildet” og “Frp koden” i hylla som bla annet bekrefter dette. De spiller på frykt, fordommer og enkle løsninger, uten feste i praktisk politikk.

    Mot krever forankring, ikke lettkjøpt billig retorikk, forføring av masser mot bedre vitende.

    Jeg likte høvdingen, i min pure ungdom, Anders Lange det var fordi jeg ikke visste bedre :) Han representerte en motvekt, til det glatte og overbyråkratiske, i det ytre.

    Siden har det i mine øyne bare gått nedover, Frp`s egne partimassakre og maktvilje, hjelper ikke et dugg. Politikken deres er ikke løsningen.

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  82. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 10:51 pm

    FrP forårsaker modighet ergo Thomas H. Eriksen skriver om FrP.

    FrP ønsker at menneskene utvikler seg de til helheten og de som hindrer denne progresjonen er FrP motstander erge konservatisme.

    FrP spør at Iran er verdens rikeste land så hvorfor foregår massehenrettelsene og massefluktene.

    Vel, hvem tenker nå på helheten altså Norge og kriminalomsorgen.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  83. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 11:04 pm

    Sirenja imorgen er lørdag så får du ikke lov til å si nattinatt inntil da sier jeg først ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  84. Sirenja sier,

    mars 18, 2011 at 11:18 pm

    T.H. Eriksen skriver om terrorisme og svart/hvitt tenkning, ikke frp. Men frp bruker oss/dem, sort/hvitt-tenking retorikk. Jeg er ikke så opptatt av frp. Annet enn å forstå hvorfor og hvordan de skaffer seg makt.

    Jo, nå Sirenja logger av Zohre, klokka er over 23 :) Helg ikke helg, spiller liten rolle for den som har full råderett over tiden selv.

    Det er snart april, smeltet snø renner og klukker, himmelen er mørkeblå og over seiler flokker av skrikende kråkesilhuetter, kinnene brenner etter sol, lengsel etter vår og far på hvalfangst, skaper gode ekko nå.

    Nattinatt Zohre :)

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  85. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 11:25 pm

    OK Sirenja nattinatt og sov deilig, varmt og godt. Men, det er for tidlig.

    Snakkes imorgen.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  86. Zohre sier,

    mars 18, 2011 at 11:33 pm

    FrP har en konsentrasjon og denne konsentrasjonen er tyngden noe som ingen tør å ha denne tyngde ergo menneskene er tyngdene.

    Sosialantropologi (fra gresk anthropos = menneske, og logos = fornuft, og fra
    latin societas = samfunn)

    Politikk trenger handlekraft ellers tyrannisk er historien.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  87. Zohre sier,

    mars 19, 2011 at 12:43 am

    Å se, Å se, Å se ?

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  88. Zohre sier,

    mars 19, 2011 at 8:43 am

    God morgen Sirenja

    Maktfordelingsprinsippet sikrer at makten fordeles på flere instanser – den lovgivende, utøvende og dømmende statsmakt – slik at faren for maktmisbruk minsker.

    Fremskrittspartiet (FrP) hevder å være et liberalistisk parti, noe partiet uttrykker i sitt prinsipprogram…

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  89. Zohre sier,

    mars 19, 2011 at 8:52 am

    Innbyrdes uenighet på midten av 90-tallet i Fremskrittspartiet (FrP) signaliserer frihet enn maktmisbruk.

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  90. Sirenja sier,

    mars 19, 2011 at 8:58 am

    God morgen god morgen :)
    Her skinner sola fra stille havkant og det er 15 grader i sola, og frp får seile sin egen sjø jeg har sagt mitt om dem…

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  91. Zohre sier,

    mars 19, 2011 at 9:19 am

    Greit Sirenja.
    Solen også hilser tilbake.

    FrP er blitt kritisert for å ha blitt sosialdemokratisk i praksis, blant annet i synet på innvandring og statens oppgaver…

    Den var god .

    takk
    zohre

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  92. Mobbing av Olsen eller | SportSquare sier,

    april 4, 2011 at 12:15 pm

    [...] Mobbing av Olsen eller [...]

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  93. Sirenja sier,

    april 5, 2011 at 7:32 am

    Tønsberg blad fikk SKUP.diplom for sin dekning av Ung-bo/Jarlsø-sak.
    GRATULERER!
    http://tb.no/meninger/tonsbergs-blad-i-eliteserien-1.6149017

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  94. Sak, Person, Nett og SKUP | Sirenja sier,

    april 5, 2011 at 5:37 pm

    [...] Roma sak samfunn Sirenja sosialisering sosialpsykologi Tivoli vår Siste kommentarer Sirenja on Mobbing av Olsen ellerMobbing av Olsen eller | SportSquare on Mobbing av Olsen ellerZohre on Felles Bloggportal – En [...]

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  95. Sak, Person, Nett – SKUP | Sirenias blogg sier,

    april 5, 2011 at 5:38 pm

    [...] http://elsemette.vgb.no/2011/03/16/mobbing-av-olsen-eller/comment-page-2/#comment-1994 [...]

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

  96. Hodeløse Frp | sirenia sier,

    september 23, 2011 at 9:13 am

    [...] Nokså hodeløs synes Frp også å være om dagen, valget talte sitt tydelige språk, mange vil ikke ha dem mer. Og er det så rart? Her lokalt har Frp gjort bort seg i den ene saken etter den andre. De har beveget seg godt utenfor det etiske regelverket gang på gang.  http://elsemette.vgb.no/2011/03/16/mobbing-av-olsen-eller/comment-page-2/#comment-1994 [...]

    Tips oss hvis denne kommentaren er upassende

Comments are closed.

Tips oss hvis denne bloggen er upassende

Denne bloggen blir ikke forhåndsredigert av VG Nett. Bloggens eier står ansvarlig for alt innhold.
Ingenting varer evig og nå er vi dessverre ved veis ende. VGB er lagt ned og vil ikke komme tilbake.
VG Blogg var en tjeneste levert av VG Multimedia AS. Henvendelser rettes til: Magne Antonsen
Ansvarlig redaktør/Administrerende direktør: Torry Pedersen
Redaktør digitalt Espen Egil Hansen. Redaktør avis: Helje Solberg. Politisk redaktør Hanne Skartveit
Digital direktør: Jo Christian Oterhals. Sentralbord VG: 22 00 00 00